• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 04.05.16, 15:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordica kaotas liidrikoha

Aprillikuu andmete järgi ei olegi suurim lennufirma Eestis enam riigile kuuluv Nordica.
Nordica lennuk
  • Nordica lennuk Foto: Nordic Aviation Group
Nimelt teatas Läti riiklik lennufirma airBaltic oma eelmise kuu reisijatearvu, mille järgi on lõunanaabrid Nordicast ette rebinud ja saanud suurimaks lennufirmaks Eestis. Aprillis vedas airBaltic 28 474 reisijat, mida on 64% rohkem kui mullu samal ajal. airBalticu teatel on Nordical reisijaid 4% vähem.
Tallinna Lennujaam ei saanud avaldada täpseid andmeid teiste lennufirmade kohta, kuid kinnitas, et turuosa jaotuse järgi edestas tõesti aprillis airBaltic Nordicat. Samas aasta esimese nelja kuu järgi on suurim turuosa ikkagi Nordical.
Lennujaama turundusdirektor Eero Pärgmäe rõhutas selgituseks, et reisimine on hooajaline tegevus, mistõttu sooja aja lähenedes muutuvad ka lendude sihtpunktid. „Suvisel ajal lisatakse hooajalisi regulaarlende turismipiirkondadesse, talvel ja kevad-sügisesel perioodil on suurem osatähtsus aasta ringi toimivatel sõlmjaamadel ja ärikeskustel.“
Pärgmäe ütles, et lennundusturg Tallinnas on praegu üsna ühtlaselt jaotunud kuue suurema lennufirma vahel, kes teenindavad keskmiselt 75% (aprillis 77%) kõikidest reisijatest. Keskmiselt jääb turuosakaal kõikidel 10–14% vahele, kuid lähtuvalt sihtkohtade valikust esineb ka siin hooajalist kõikumist.
„Näiteks Ryanair käivitas suveperioodiks taas lennud Gironasse, Bremenisse ja Dublinisse, suurendades lisandunud lendude abil oma turuosa aprillis. Samas SASi puhul, kes tegutseb traditsiooniliselt Skandinaavia äriliinidel, on loomulik turuosa langus suveperioodil ning taastumine sügisel,“ selgitas Pärgmäe.
Tema sõnul peaksid sesoonse faktori välistamiseks olema vastavad lennufirmad turul tegutsenud vähemalt 12 kuud. „Kuna Tallinnas tekkinud konkurentsisituatsioon, mis kujunes lennufirmade vahel Estonian Airi tegevuse lõpetamise järel, on uudne, siis on vara võtta põhjapanevat seisukohta vedajate turupositsiooni kohta. Reisijatele tuleb tugev konkurents lennufirmade vahel kahtlemata kasuks, kuna toob palju kampaaniaid ja sooduspakkumisi," märkis Pärgmäe.
Kokku läbis Tallinna lennujaama aprillis 180 268 reisijat, aasta algusest kokku 593 912 reisijat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.09.24, 18:11
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas?
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele